І знову ці ліки… Ціни, сервіс та податки
.
В країні кризова ситуація, вийти з якої за день чи тиждень неможливо. Останнім часом багато розмов точиться навколо найболючіших соціальних проблем, зокрема подорожчання цілої низки медичних препаратів. Можна сказати, що зараз про це не говорить лише лінивий.
Щоб з’ясувати, чи є «світло в кінці тунелю», кореспондент зустрівся з керівниками підприємства КП «Ліки України» Чернігівської облради й отримав відповіді на чимало запитань.
У розмові взяли участь: генеральний директор КП «Ліки України» Чернігівської обласної ради Сергій ВАРНАВСЬКИЙ; заступник генерального директораЛариса МАРТИНЕНКО; начальник відділу маркетингу та збуту підприємства Валентина САВЕНКОВА та начальник рецептурно-виробничого відділу Марина ПАВЛОВСЬКА.
КОРЕСПОНДЕНТ: – Сергію Дмитровичу, перше запитання до Вас. Прогулюючись нещодавно вулицею Щорса, я звернув увагу на новий ошатний вигляд аптеки, яка належить до КП «Ліки України». Тож, як кажуть, змінилася тільки вивіска, чи ще щось?
С. ВАРНАВСЬКИЙ: По-перше, комунальне підприємство «Ліки України» має у своєму складі 50 аптек і 63 аптечних пункти, а у своєму штаті налічує більше 500 працівників. По-друге, подібних профільних підприємств комунальної власності на території України залишилось дуже мало, найпотужніші з них: в Полтавській, Луганській областях і у нас. Тож, самі розумієте, завдання перед нами серйозні і без змін, без сучасних підходів до роботи не обійтися. Якщо говорити про нашу діяльність, то одразу слід згадати аптеку №206, яка працює в Чернігові. Окрім того, що вона має славну історію, є передовою на сьогодні, має найширший асортимент лікарських засобів, це ще й аптека, з якої ми почали відновлення нашого обличчя, започаткувавши нове брендування. Тобто, осучаснено і змінено сам зовнішній вигляд закладу, який одразу впадає в око. Ми розробили новий бренд підприємства, – його спокійні і ненав’язливі кольори несуть позитив. Зелений колір – це колір перемоги життя над смертю. Сам логотип в центрі – зелений хрест – є міжнародним знаком фармації. Здавна аптеки в цивілізованих країнах своїм символом обирали саме зелений хрест. Інший знак – зелений листок – символізує молодість, прагнення до життя, розквіт і надію. А коло, яким обведено знак, символізує силу нашої мережі, її єдність і, знову ж таки, надію.
Брендування пошириться на всю нашу мережу. В нових кольорах вже сьогодні можете побачити аптеку №99 та 2-й пункт аптеки №201 на вулиці Щорса, 3.
КОР.: А в чому ж полягає головне завдання вашого підприємства саме як комунального? Чим робота КП «Ліки України» відрізняється від інших мереж?
Л. МАРТИНЕНКО: Насамперед наше підприємство бере участь у соціальних програмах, проводячи відпуск ліків пільговим категоріям населення, а це: «чорнобильці», ветерани та інваліди війни; хворі на цукровий діабет (як діти, так і дорослі); психоневрологічні хворі. До речі, ліцензію на відпуск «підконтрольної групи обігових речовин» має лише наше підприємство. Бо це робота, яка вимагає великих матеріальних затрат і організаційних заходів.
КОР.: Все ж таки на сьогодні найбільше хвилюють людей ціни. Якою є ситуація у вас у порівнянні з іншими мережами?
В. САВЕНКОВА: Це питання теж дуже турбує нас і ми постійно відслідковуємо цінову ситуацію в Чернігові та області. Ось дані останнього моніторингу за 25 травня. Взяті ціни понад 40 найменувань ліків аптеки №206 у порівнянні з цінами на ті ж самі препарати аптек транснаціональних мереж (а не регіональної, як от наша) в половині виявились найкращими. Інша половина розподілилась поміж іншими аптеками. Звичайно, є певні групи препаратів, де ми поступаємось за ціною. Не набагато – може, відсотків 5-7 не більше. Проте в інших групах ліків наші ціни найкращі. До речі, не слід забувати, що конкуренція в ринкових умовах існує не лише на рівні цін. Вона – конкуренція – є так би мовити, правильною, цивілізованою – тоді, коли лежить у площині сервісу, коли робота аптечної мережі має якийсь ексклюзив, тим самим відрізняючись від роботи інших мереж.
КОР.: - Тобто, ваша мережа відрізняється від інших не лише за цінами, які є дещо нижчими. Ви стверджуєте, що ваша перемога і перевага – в площині сервісу. То який він, той сервіс?
В. САВЕНКОВА: Знаєте, золота середина – завжди найкраще. Наша золота середина – баланс ціни та тих високих стандартів обслуговування, які ми пропонуємо. Що таке сервіс високого класу? Це, по-перше, асортимент. А увесь перелік товарів, який на сьогодні зареєстровано на території України, ми можемо доставити будь-якому покупцеві. Наступна послуга – це довідкова служба, яка працює у нас при аптеці №99 (її адреса – місто Чернігів, вулиця Щорса, 55; телефон – 971-253). Будь-хто може прийти або ж зателефонувати туди з 9-ї до 18-ї години. І якщо раптом, на момент звернення, потрібного препарату немає в нашій мережі, відвідувач робить замовлення і вже наступного дня отримує необхідне у найближчій аптеці до свого місця проживання чи роботи.
Крім того, кожен пенсіонер, ветеран Великої Вітчизняної війни, чорнобилець, інвалід дитинства, інвалід І та ІІ груп отримують знижки в наших аптеках.
КОР.: – Я так розумію, ця система вже добре прижилася і працює давно. А є щось нове, так би мовити, ноу-хау.
В. САВЕНКОВА: Звичайно. Так, з 1 вересня 2013 року введено в дію дисконтно-бонусну систему знижок. За дисконтною карткою нашої мережі кожен може обрати для себе програму і отримувати знижку в розмірі від 3 до 10%. Вже діють програми «Пенсійна», «Мама і малюк», є також накопичувальна програма під назвою «Копилка». Тож, якщо ви прийшли до нас, робите покупку в нашій аптеці, то отримуєте картку.
Знижка, до речі, дається різна на різні категорії препаратів. Адже є державно регульовані ціни (там один рівень), є нерегульовані (там інший), є ті, на які впливає ПДВ – (там третій рівень знижок). Тобто, увесь цей процес дуже чітко відслідковується, і людина, яка приходить до нас, зазвичай залишається задоволеною.
Кор.: – Зрозуміло. Але ж і власники приватних аптечних мереж можуть задуматися над подібними системами і, хоч і з запізненням, але запровадити їх. А чи є щось таке, що вже точно не може і не зможе запровадити в життя ніхто інший, окрім вашого комунального підприємства?
В. САВЕНКОВА: Так! Є те, чого немає і не буде в жодній іншій мережі. Це так зване внутрішньо-аптечне виробництво. На жаль, держава і заводи не можуть виробити абсолютно всі лікарські засоби. Є ексклюзивні препарати… Але про це краще розповість Марина Віталіївна.
М. ПАВЛОВСЬКА: КП «Ліки України» має ліцензію на виготовлення екстемпоральної рецептури в асептичних умовах. Ми готуємо ті прописи, які не забезпечує заводське виробництво: це дитячі лікарські форми, ін’єкційні лікарські форми та призначені за індивідуальним замовленням ліки. Перевага виготовлення за індивідуальним рецептом полягає в тому, що рецепт виписано лікарем для конкретного пацієнта – тобто, з врахуванням і віку людини, і його попередніх захворювань,і інших особливостей організму. Заводське ж виробництво ліків уніфіковане…. Тому можливість виготовлення лікарських засобів для конкретного пацієнта фахівцями нашого підприємства – справа дуже важлива і, знову ж таки, ексклюзивна. Візьмемо виробництво препарату для дітей. Дозування в такому виробництві настільки малі, що в заводських умовах їх виробити неможливо без стабілізаторів і наповнювачів. А наші фахівці не додають ані стабілізаторів, ані консервантів, виготовляючи для кожного препарат окремо!
Якщо говорити про ціни, то, на жаль, доводиться констатувати, що останнім часом вартість імпортних речовин, з яких виготовляються ліки, зросла – разом з курсом долара. Проте сам тариф на виготовлення КП «Ліки України» не змінює з 2009 року.
В нашому колективі працюють висококваліфіковані фахівці. При цьому вони постійно підвищують кваліфікацію. Тож хочу запевнити земляків, що той, хто приходить з рецептом в аптеки мережі нашого комунального підприємства, отримає насправді високоякісний препарат.
КОР.: Дякую за корисну інформацію. Цікаво було б дізнатися, як вдається при таких обсягах, які ви маєте, належним чином дотримуватися всіх норм перевезення та збереження якості ліків?
Л. МАРТИНЕНКО: Аптечний склад нашого підприємства завжди має резерв життєво необхідних лікарських засобів, вакцин, сировоток, сезонних товарів. Сучасне обладнання відповідає всім ліцензійним вимогам. Маючи спеціалізований транспортний парк для перевезення ліків, ми підтримуємо так званий «холодовий ланцюг», такий необхідний для препаратів, які вимагають спеціальних температурних умов зберігання.
Жорстка система контролю, яка діє на підприємстві, унеможливлює отримання споживачем неякісних чи фальсифікованих препаратів.
До речі, хочу додати кілька слів до попередньої теми, наголосивши, що будь-який житель не лише міста, а й села (оскільки тільки наша мережа має найрозгалуженішу сітку аптечних закладів в районах) може замовити все необхідне у найближчій аптеці мережі, в тому числі зробити замовлення на виготовлення за індивідуальним рецептом. Інформація про це надходить у Чернігів, чи центральні районні аптеки м.Прилук та Коропа, де все буде виготовлено і доправлено спеціалізованим транспортом (знову ж таки, з дотриманням всіх умов зберігання) в будь-яку, вказану замовником, аптеку (аптечний пункт).
Кор.: – Сергію Дмитровичу, дозвольте звернутися до Вас. У всьому, про що ми зараз говоримо, чітко проходить, так би мовити, соціальна лінія. Чи є ще щось таке, чим діяльність очолюваного Вами комунального підприємства різко відрізняється від роботи інших мереж?
С. ВАРНАВСЬКИЙ: Соціальна складова – це дуже важливо. А коли мова заходить про комунальне підприємство, тим більше. При цьому, слід пам’ятати, що будь-яке підприємство, яке веде господарство, своєю метою має отримання прибутку, кошти з якого можуть, наприклад, піти на розвиток і модернізацію. Ми – КП «Ліки України» – не є виключенням. У І кварталі 2014 року у нас було заплановано отримання прибутку близько 600 тисяч гривень. Але згадайте події початку року, – коли почалася криза, пішло стрімке зростання курсів валют, піднялася собівартість продукції (тобто, т. зв. «вхідна ціна» дуже зросла). І щоб хоч якось компенсувати населенню зростання цін, в цей нелегкий час ми прийняли «командирське» рішення про зменшення націнки за рахунок запланованого прибутку. Таким чином, 380 тисяч гривень з наших прибутків були спрямовані на часткову компенсацію зростаючих цін. Після вжитих компенсаційних заходів залишилося 250 тисяч гривень прибутку.
І ще одне! При тому, що ціни на товари в нашій мережі мають приблизно однаковий рівень із цінами в інших – комерційних – мережах, між нами є велика різниця. Мова якраз про оту згадану соціальну складову. З кожного нашого працівника до пенсійного фонду та фондів соціального страхування усіх видів наше підприємство перераховує близько 2680 гривень. Нагадаю, – нас більше 500 працюючих на підприємстві осіб! Таким чином, близько 12 мільйонів гривень на рік ми перераховуємо державі, тим самим наповнюючи бюджет! Ніяких ухилянь! Жодних зарплат «у конвертах!» І це в той час, коли ні для кого не є секретом ситуація в інших підприємствах – тих, де працюють і керують, ухиляючись від сплати цих податків (як бачите, говорю прямо!). В деяких комерційних аптеках за одного працюючого сплачують у відповідні фонди страхування лише 600 – максимум 800 гривень. Тому принагідно звертаюся до своїх земляків, в першу чергу пенсіонерів, – купуючи в комерційній аптеці ліки, які можуть бути на 2 гривні дешевшими, аніж у нас, згадайте про оті зайві (власне, аж ніяк не зайві!) 2000 гривень, які кожен працюючий в КП «Ліки України» вносить у пенсійний та соціальні фонди! Адже саме з цих коштів наш літній земляк – житель Чернігова, Прилук, Ніжина, Менського, Бахмацького чи Козелецького районів – отримує пенсії!
КОР.: – Дякую за змістовну розмову! Дозволю собі висловити сподівання, що мешканці області з користю для себе, своїх рідних та знайомих скористаються нею. Успіхів Вам у Вашій діяльності!
Спілкувався Максим ІВАНЧЕНКО
Джерело http://svoboda.fm/economic/region/231392.html
|