Питання до ЖЕКу і не тільки !
. Живу в двоповерховому будинку по вулиці Бульварна, ЖЕК справно нараховує немалі гроші за обслуговування, а договір не виконує: дах критий шифером, мов решето; рами у під'їзді прогнили і давно не фарбовані; батареї цілу зиму були
ледь
теплі, бо ніхто ніколи іх не промивав; у дворі біля будинку повно сміття і ніхто його не вивозить; після зими обвалюється цегла, а під дахом - аварійно зруйнована; ми самі прибираємо
під'їзди і біля будинку; самі білимо стіни, а ЖЕК справно вимагає гроші за все, та ще й погрожує судом !.. ЩО РОБИТИ ??? Чи повинен ЖЕК ремонтувати дах, прибирати прибудинкову територію та маршові сходи, білити будинок, фарбувати зовнішні рами та як правильно подати судову скаргу на ЖЕК за неякісне обслуговування? На ці питання є чітка відповідь у діючому законодавстві .Відповідь:
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 20 Закону України "Про житлово-комунальні послуги", споживач має право одержувати вчасно та відповідної якості житлово-комунальні послуги згідно із законодавством та умовами договору на надання житлово-комунальних послуг. Таким чином, для захисту прав споживачів житлово – комунальних послуг має бути наявний договір про надання послуг між мешканцем будинку, який має намір звернутись до суду та житлово експлуатаційною організацією. Перед подачею до суду позову має бути складений акт – претензія в порядку визначеному ст. 18 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" Так відповідно до зазначеної статті у разі порушення виконавцем умов договору споживач має право викликати його представника для складення та підписання акта-претензії споживача, в якому зазначаються строки, види, показники порушень тощо.
Представник виконавця повинен з'явитися на виклик споживача не пізніше строку, визначеного договором. Акт-претензія складається споживачем та представником виконавця і скріплюється їхніми підписами. У разі неприбуття представника виконавця в погоджений умовами договору строк або необґрунтованої відмови від підписання акта-претензії він вважається дійсним, якщо його підписали не менш як два споживачі.
Акт-претензія споживача подається виконавцю, який протягом трьох робочих днів вирішує питання про перерахунок платежів або видає письмово споживачу обґрунтовану письмову відмову в задоволенні його претензій. Спори щодо задоволення претензій споживачів вирішуються в суді. Споживач має право на досудове вирішення спору шляхом задоволення пред'явленої претензії.
Таким чином, в разі відхилення претензії споживача, останній може оскаржити дії виконавця житлово – комунальних послуг в суді. Позовна заява подається до суду за місцем знаходження житлово – експлуатаційної організації в письмовій формі. Позовна заява повинна містити: найменування суду, до якого подається заява; ім'я (найменування) позивача і відповідача, а також ім'я представника позивача, якщо позовна заява подається представником, їх місце проживання (перебування) або місцезнаходження, поштовий індекс, номери засобів зв'язку, якщо такі відомі; зміст позовних вимог; ціну позову щодо вимог майнового характеру; виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують кожну обставину, перелік документів, що додаються до заяви.
При оскарженні в суді дії виконавця житлово – комунальних послуг щодо не проведення ремонту даху слід керуватись наступними нормативними актами. Постановою Кабінету Міністрів України від 20.05.2009 року № 529 затверджено Типовий перелік послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій. Згідно до даного Типового переліку надавачі житлово-комунальних послуг здійснюють, зокрема, поточний ремонт конструктивних елементів, внутрішньо будинкових систем гарячого і холодного водопостачання, водовідведення, теплопостачання та зливової каналізації і технічних пристроїв будинків та елементів зовнішнього упорядження, що розміщені на закріпленій в установленому порядку прибудинковій території. Відповідно до Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій затверджений Наказом Держжитлокомунгоспу України від 17.05.2005 N 76 виконавець послуг зобов’язаний проводити організацію і планування поточного ремонту.
Поточний ремонт - комплекс ремонтно-будівельних робіт, який передбачає систематичне та своєчасне підтримання експлуатаційних якостей та попередження передчасного зносу конструкцій і інженерного обладнання. Поточний ремонт повинен проводитись з періодичністю, яка забезпечує ефективну експлуатацію будівлі з моменту завершення його будівництва (капітального ремонту, реконструкції) до моменту постановки на черговий капітальний ремонт або реконструкцію. Під час експлуатації будинку виконавець послуг має забезпечувати відсутність: дефектів металевих з'єднань у сполученнях дерев'яних конструкцій крокв даху, гідроізоляції; ураження деревини дерево руйнувальними комахами і будинковим грибком, наднормативний прогин риштування, крокв, прогонів; у залізобетонних дахах - руйнування поверхні бетону, корозії оголеної арматури, тріщин, патьоків, висолів та ін.; у металевих дахах - пошкодження фарбування і корозії металу, особливо у вузлах з'єднання (болти, зварювальні шви, косинки тощо) (п.п. 2.4, 4.4).
Відповідно до примірного переліку послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та послуг з ремонту приміщень, будинків, споруд, затвердженого Наказом Держжитлокомунгоспу України від 10.08.2004 N 150 1.2.6.10. надавачі житлово-комунальних послуг здійснюють, зокрема, поточний ремонт стелі, а саме часткове виправлення дранкової покрівлі в місцях протікання, ремонт тесової покрівлі та покрівлі з покрівельної стружки з частковою заміною трухлявих дощок, частковий ремонт покрівлі із рулонних матеріалів (до 10% площі покрівлі будинку). (п.п. п.п.1.2.6.10.,1.2.6.11.)
А ЩЕ, ЧИ ПЛАТИТИ ЖЕКУ ЗА НЕЯКІСНІ ПОСЛУГИ
«Днями представник ЖЕКу запропонувала мешканцям нашого будинку підписати договір про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій. Уважно прочитала той «документ» і ... розсміялася. Ну, чому нас, споживачів, мають за «лохів»? За 5 років, відколи я живу у цьому будинку, ЖЕК жодного разу лампочки у під’їзді нам не поміняв.
Про поточні ремонти, обслуговування внутрібудинкових мереж та вологе прибирання під’їздів (а це, між іншим, є обов’язковим, згідно з Постановою Кабміну) взагалі мовчу. Єдине, що роблять «жеківці» – вивозять сміття . Зрозуміло, що підписувати ту «фількину грамоту» я категорично відмовилася. Не підписали тих договорів й інші мешканці будинку.
Шановна редакціє, поясніть будь ласка, які послуги мають бути по закону? І чи можемо ми не платити за холодні батареї чи ледь теплу воду замість гарячої? З повагою, мешканці будинку ...
Існує постанова Кабміну «Про затвердження правил надання послуг з централізованого опалення, подачі холодної та гарячої води і водовідведення...». Ось цей документ і регламентує стосунки ЖЕКів та споживачів. Виходячи з цієї постанови, ви можете відмовитися сплачувати (повністю чи частково) за послуги, надавачам послуг, у випадках:
– Коли холодної та гарячої води у кранах немає більше 6 годин на добу – платимо менше на 3,3% місячної плати за кожен «проблемний» день.
– Якщо температура гарячої води (через дві хвилини після відкриття крану) нижче 50 градусів чи вище 70-ти:
45-49 градусів – оплата зменшується на 10% на весь час відхилення від норми; 40-44 – зменшується на 30% і нижче 40 градусів – ви не повинні платити взагалі.
– Якщо температура у кімнаті нижче 18-20 градусів – платимо менше на 5% за кожен градус, нижче 12-14 градусів – не платимо взагалі.
Але не платити треба грамотно. Якщо ви незадоволені якістю послуг, слід викликати представника ЖЕКу для складання акта-претензії споживача, у якому вказуються терміни та види порушень. Представник ЖЕКу повинен з’явитися у вас не пізніше двох робочих днів після виклику. Якщо ЖЕК відмовив вам чи його представник не прийшов, акт-претензія вважається дійсним, якщо його підписало щонайменше два споживача (сусіди).
Акт подається у ЖЕК, де протягом трьох днів повинні перерахувати ваші комунальні платежі або письмово обгрунтовано відмовити. Якщо ЖЕК не виконує своїх функцій, звертайтеся зі скаргами у прокуратуру, райдержадміністрацію чи до суду.
|