ПОРАДА ДО ЧАСУ !
Зимові шини – ключ до
безпеки..
Вже почалася справжня зима, і кожен задумується про обновки. Комусь потрібні теплі шуба й рукавички,
комусь –чоботи на натуральному хутрі. А автомобілістам потрібно шини з літніх
на зимові поміняти. Тож коли це робити?
«Готуй сани
влітку» а колеса на зимові переставляй з осені, коли середньодобова температура
опуститься до плюс 7 градусів по Цельсію» - свідчить народна мудрість. Саме
дана цитата підходить найкраще для ситуації із зимовими шинами. Але в нашій
країні черги біля шиномонтажів починаються лише після того, як температура
впаде нижче нуля і починається ожеледиця. Як наслідок, у перші дні заморозків
спостерігається різке збільшення кількості ДТП.
Кожен
досвідчений автолюбитель знає, що треба вчасно готуватися до зимового періоду,
інакше, якщо не встиг «перевзутися» - чекай біди.
З приходом
зими приємний і рівний асфальт кудись швидко зникає, а замість нього
залишаються замети та ожеледиця на дорогах. Ваш четирьохколісний кінь на тлі
всіх цих змін починає себе вести, щонайменше, дивно. Що ж робити? Треба шини
міняти заздалегідь - ось що треба робити.
Завдяки
щорічному винаходу нових шин, водії мають можливість вибрати найбільш підходящу
марку шин, що відповідає всім потребам, і що володіє всіма необхідними
якостями. Всі види зимової гуми діляться на ті, в яких використовуються шипи, і
ті, в яких не використовуються.
Навряд чи хтось з упевненістю відповість на таке
питання, які шини краще використовувати взимку.
І шиповані, і нешиповані шини мають свої переваги
і недоліки. Нешиповані шини гарні тим, що і на снігу і на сухому асфальті вони
показують відмінні результати. Однак цей вид шин має і серйозний недолік - в
ожеледь їх характеристики погіршуються у багато разів, на відміну від
шипованих.
Шиповані шини, в свою чергу, потрібні для
забезпечення гарного зчеплення з дорогою в зимовий період, особливо коли
асфальт вкритий кіркою льоду. Цьому є одне просте пояснення. Вбудовані в шини
шипи саме на льоду і сніжної кірці істотно поліпшують ефективність управління
автомобілем, а от коли машина їде на сухому чистому асфальті, то набагато
краще, коли її колеса "взуті" у нешиповані шини, оскільки шипи у Вас
з часом просто повилітають.
І тут доводиться вибирати, адже все залежить від
того, яка зима. Ніби як і взимку не так вже багато днів, коли дійсно асфальт
повністю покритий льодом. Однак, може і так статися, що виникне аварійна
ситуація саме в ці дні, а це дуже небезпечно, так як нешиповані шини практично
некеровані на голому льоду.
Тому, якщо ви
взимку часто виїжджаєте за місто, то вам є сенс ставити «шипову». Якщо ж ви
переважно їздите по місту, де дороги чистять від снігу - краще використовувати
зимову нешиповану гуму.
Відомо, що
багато автомобілістів заради економії віддають перевагу чомусь середньому між
зимовими та літніми шинами – «всесезонці». Не вірте в міф про все сезонні шини, вони посередньо працюють як влітку, так і зимою. Але ж
бувають в Україні й морози нижче мінус 20 градусів, тому краще використовувати
всесезонні шини влітку і в міжсезоння.
Отже висновок такий, що на засніжених, обледенілих
дорогах зимова гума просто необхідна - з нею легше починати рух на сніговій
дорозі, набирати швидкість, а також гальмувати. При низьких температурах шини
зберігають свою еластичність, що дуже зручно в зимовий період часу. А от
перевзувати свій автомобіль в «шиповку», чи обмежитись просто зимовими шинами –
вирішувати Вам, в залежності від того по яким дорогам бігати взимку Вашому
залізному коню.
І пам’ятайте, якщо всі автомобілі будуть взимку
їздити на зимній гумі це призведе до зменшення кількості дорожньо транспортних
пригод і як наслідок до зменшення кількості людей травмованих і загиблих на
дорогах.
Свідомо ставтеся до власної безпеки і до безпеки
оточуючих Вас людей!
Олексій Моргун.
Навчально-методичний центр цивільного захисту та безпеки життєдіяльності
|