Пільговиків возять за повну вартість, бо немає автостанції?
— Хіба так можна? — обурюється пенсіонерка з Холмів Корюківського району Валентина Єременко.
— Нам, пенсіонерам, у лікарню, на базар, ще кудись у Корюківку з’їздити
треба. Без автостанції доводиться платити за квиток повну ціну. 15 чи
20 гривень, залежно від перевізників. Інакше водій не забере. Щоб
пільговий проїзд був (за половину вартості), треба купувати квитки через
касу.
Обурені Тетяна Деньгуб, Наталя Васильченко і Валентина Єременко
У кінці минулого року автостанцію в Холмах продали приватному підприємцю
Любові Кулик, у котрої поряд магазин «Медовик». У приміщенні колишньої
станції буде дитяче кафе, а касир з касою?
— Хоч Люба Кирилівна мені і далека родичка, та я за правду, — підтримує Валентину Єременко односельчанка Тетяна Деньгуб. —
Ми ж не просимо подарувати нам станцію чи її частину. Нехай селищній
раді дасть кімнатку в оренду. Тим більше що Кирилівна пропонувала іншим
підприємцям викуплене приміщення в оренду. А селищній раді відмовляє.
— Питання про автостанцію стало ще минулого року, коли головою був Микола Дорошко, — розказує депутат Холминської селищної ради Ніна Геращенко. — Зібрали більше 600 підписів проти закриття станції. Не допомогло. (Загалом у Холмах 2750 жителів. — Авт.).
— Земля — селищної ради, — підхоплює інший депутат Наталя Васильченко. —
В оренді у колишнього власника станції, автобусного підприємства, до
2023 року. Ми на сесії не проголосували за передачу землі Кирилівні.
Хочемо касира і автостанцію! 13-14 рейсів за день через Холми ходить!
— У «Медовику» чекати можна?
— Можна, але нам треба не кафе, не зал очікування, а каса з касиром.
Раніше працювала Бела Агаєва. Автостанція закрилася, а Бела ще два
місяці відповідала на телефонні дзвінки: буде автобус чи не буде, о
котрій приїде. Люди їздять самі, передають сумки. Передачі один водій
бере, інший — ні. Як буде кафе, люди стоятимуть, як зараз, надворі.
— А що, автобуси їздять не в один і той же час?
— В один і той же. Але всяке буває.
— Хіба є різниця для пільговиків, де купувати квитки: в касі чи на руках у водія?
— Залежить від перевізника, — коментує Анатолій Коломійчук, голова правління Корюківського автотранспортного підприємства «17445». —
Приватники можуть і не забрати по пільгах без квитка. Перевезення
пільгових категорій громадян (учасники бойових дій, пенсіонери,
діти-сироти) не фінансується з бюджету. Але ходять розмови, що скоро на
це мають виділити кошти.
У касі Чернігівського центрального автовокзалу, приміром, відповіли — є
рейс через Холми, на який пільговик може купити квиток за половину
вартості.
— Приміщення купила за 20 тисяч гривень, — розповіла телефоном Любов Кулик. —
Воно 1978 року. Жодного разу там не робили ремонт. Дах тік, калюжі
стояли. 80 квадратів. Землі — 170 квадратів. Маленький клаптик для
обслуговування автостанції. Право оренди цієї землі мало б перейти до
мене разом з договором купівлі-продажу. Я поставила б красивий паркан
навколо. Селищний голова проти.
Зараз у приміщенні ремонт. Одразу я планувала зробити там дитяче кафе і
автостанцію. Тепер — уже не знаю. Стараєшся для людей, а результату
мало. Зараз пасажири, коли чекають автобус, ховаються в моєму магазині
поряд. Потім будуть у кафе. Чай, пряник якийсь купили — і ждуть
транспорт.
А селищний голова суне палиці в колеса через те, що я не погодилася
виділити одну четверту будівлі для сільради. Не знаю, для чого йому ця
частина.
Селищний голова Віталій Запорожець говорить, що мова йде не про 170 квадратних метрів землі, а про понад 600.
— 90 відсотків селища збентежені закриттям автостанції, — каже Віталій
Олександрович. — Селищна рада згодна за рахунок власних надходжень
утримувати касира. Продали приміщення автостанції перед самими виборами.
Зараз треба розібратися: як автостанція, котру будував за кошти громади
колгосп,перейшла у приватну власність ПАТ «Чернігівське обласне
підприємство автобусних станцій»? Якщо законно — ми виділимо Любові
Кулик землю. Але не 647 квадратних метрів, як вона просила в заяві, а
менше, виключно на обслуговування приміщення. Так, я просив одну
четверту приміщення станції в оренду. Я не можу довіряти на слово, що
Любов Кирилівна зробить автостанцію. Зразу Кулик погодилась. Поки я
з’їздив на два тижні на курси підвищення кваліфікації, передумала. Я
навіть не певен, що там буде дитяче кафе. Спочатку мова йшла про
звичайне кафе, а тоді зрозуміла, що люди обуряться. Завела розмову про
дитяче. Я також був підприємцем, ці ходи знаю.
* * *
Крім Холмів, проблеми з автостанцією мали Березна (Менський район),
Понорниця (Коропський). У Березні приміщення продали під магазин. А в
Понорниці його хоче викупити селищна рада, під автостанцію.
Вікторія Товстоног, тижневик «Вісник Ч» №10 (1557)
|