Якісні дороги на Чернігівщині — цілком реально
... Але коли ? Перспективи
розвитку транспортної інфраструктури Чернігівської області
опрацьовували на виїзному засіданні Комітету Верховної Ради України з
питань транспорту, що відбулося 18 вересня у Чернігівській ОДА.
Народні депутати, столичні та обласні посадовці Державного агентства
автомобільних доріг безпосередньо перед засіданням оглянули ділянку
автодороги Київ-Чернігів, поблизу села Красилівка Козелецького району.
Тут триває ямковий ремонт асфальтового покриття струменевим методом.
— Нам показали сьогодні роботу механізму для обробітку тріщин на
дорогах, — поінформував на початку засідання голова комітету Ярослав
Дубневич. — Це система автоматичного вприскування. При правильному
застосуванні можна таким чином продовжити життя дороги на 10 і більше
років. Якщо ж вчасно не ремонтувати тріщини — автошлях вже дуже скоро
потребуватиме капітального ремонту.
Член комітету з питань
транспорту, народний депутат Владислав Атрошенко, на запрошення якого
комітет і прибув до Чернігова, детально охарактеризував стан дорожньої
та транспортної мережі області. Він навів окремі факти, які наочно
ілюструють відсутність належного фінансування доріг, особливо —
місцевого значення. Так, у 2015 році на фінансування дорожніх робіт із
державного бюджету передбачено 129 мільйонів гривень, з них 11 мільйонів
на автодороги місцевого значення. А реальна потреба становить 1 мільярд
400 мільйонів. Тож, за словами нардепа, не дивно, що більшість
автошляхів у катастрофічному стані, належним чином не доглядаються.
— Згідно нормативів, капітальний ремонт автодоріг місцевого значення
потребує 430 мільйонів, у той час як по факту у 2015 році на ці роботи
не заплановано жодної копійки.
На поточний ремонт — також
жодної копійки. А на експлуатаційне утримання передбачено лише 1,5% від
реальної потреби, — каже Владислав Атрошенко.
Причина такого
стану дорожньої галузі — відсутність коштів з державного бюджету, а
також нестача коштів з місцевих бюджетів на ремонт доріг, які
знаходяться у комунальній власності. Тож нардеп пропонує створити
державний та територіальний дорожні фонди. Серед джерел наповнення
фондів — акцизний податок на паливно-мастильні матеріали. 40% цих коштів
мають надходити до територіального фонду. Крім того, акцизний податок з
реалізації нафтопродуктів і скрапленого газу можна перерозподілити між
бюджетами міст, сіл та селищ з тим, щоб через обласний бюджет
спрямовувати кошти на ремонт доріг за межами населених пунктів.
Начальник Служби автомобільних доріг в Чернігівській області Володимир
Гузема презентував перспективний план ремонту окремих доріг на
Чернігівщині. Автошляхи Талалаївка – Ічня – Тростянець – Сокиринці (з
під’їздом до історико-культурного заповідника «Качанівка»), Борзна –
Ічня – Прилуки, Бобровиця - Новий Биків – Ічня — на ремонт покриття цих
автодоріг потрібно 585 мільйонів гривень. При цьому, пріоритет надається
дорогам, які дозволять покращити доїзд туристам до пам’яток культурного
значення.
Члени комітету кажуть, що проблеми області їм
зрозумілі. І у першу чергу працюватимуть для виділення коштів на
експлуатаційне утримання доріг, на що у цьому році потрібно додатково 40
мільйонів гривень.
— Держава кошти виділити може. Але область,
у свою чергу, також має працювати, готувати інфраструктурні проекти,
працювати щодо розвитку туристичної галузі, — каже голова комітету
Ярослав Дубневич.
Також на засіданні комітету обговорили
можливість відновлення прямого залізничного сполучення Чернігова із
західними регіонами, зокрема зі Львовом.
За інформацією
представника Південно-західної залізниці, прямого сполучення між
Черніговом та Львовом немає з 2005 року. Причина — немає пасажирів.
Пробували вирішувати проблеми з причіпними вагонами. Втім, і такий
варіант виявився збитковим.
Як виявилось, пустити потяг — не
проблема. Тим більше, що пасажирських вагонів вистачає. Однак, потрібно
розуміти, чи будуть громадяни користуватись цим потягом.
Також
комітет вивчає питання забезпечення правопорядку на станціях
Чернігівської області в умовах реформи (а фактично – ліквідації)
лінійних відділів міліції на залізниці. У черговий раз народні депутати
обговорили і місцеву залізничну лікарню, яку згідно новацій у
законодавство передають на баланс міського бюджету.
Всі
проблемні питання коментували заступник міністра інфраструктури України
Микола Снітко, перший заступник голови Державного агентства
автомобільних доріг України Євгеній Барах.
У підсумки комітетом ухвалені рішення щодо всіх питань, що обговорювались.
Департамент інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю Чернігівської ОДА
|