ПраВИЛА і гальма ДЛЯ ВОДІЇВ
Запущене колесо
Як відомо, нині активно розглядається питання щодо передачі права здійснення технічного огляду транспорту цивільним установам. З огляду на те, що власники автотранспорту вже мають певний сумний досвід проведення перевірки технічного стану транспорту в організаціях, які мають ліцензійний дозвіл на це від самої ДАІ, передача «перевіряльних» повноважень до цивільних організацій, безумовно, буде ще одним серйозним ударом для громадян. Адже всім відомо, що на СТО, де перевіряється транспорт для подальшого проходження техогляду в ДАІ, відбувається справжнісіньке здирництво, конкретні побори з боку держави (чи то ж держави?). Величезне корупційне «техоглядове» колесо активно запущене власниками компаній і тими, хто має зиск від їхньої діяльності. І ту корупційно-злочинну схему ніхто не бажає перекрити, хоча коли бачиш, як уже майже відкрито беруть хабарі на СТО, виникає запитання: для чого існують спеціальні оперативні підрозділи в правоохоронних органах?
«Я показую вам жовту картку». Для водіїв — червона
Державний комітет з питань регуляторної політики та підприємництва 2010 року оприлюднив законопроект про зміну порядку проведення техогляду транспортних засобів. А колишній глава цього відомства Михайло Бродський тоді ж повідомив: «Після проведення діагностики станція буде самостійно видавати талон про проходження техогляду, повідомляючи про це в електронному вигляді МВС. За видачу талона без проведення техогляду пропонується встановити штраф у розмірі 1700 грн». У департаменті ДАІ МВС спочатку відмовчувались. Тільки в серпні 2010 року міністр внутрішніх справ Анатолій Могильов заявив, що проведення техоглядів не входить до компетенції міліції, і запропонував передати ці функції страховим компаніям. 15 січня цього року Президент України Віктор Янукович зажадав від Могильова розв’язати проблему техоглядів «у найкоротші терміни». «Я показую вам жовту картку, — сказав він публічно. — Якщо ДАІ буде саботувати це питання, побачите червону».
«Це треба зупинити»
У той же час колишній міністр оборони України, голова Комітету Верховної Ради з питань національної безпеки та оборони, лідер партії «Громадянська позиція» Анатолій Гриценко заявив, що він готовий знову віддати на розгляд парламенту свій законопроект щодо остаточного скасування технічного огляду приватного автотранспорту. «Я за те, щоб державний технічний огляд приватного автотранспорту був скасований як клас. Чому? Тому що з одного боку — 10 тисяч офіцерів державної автоінспекції, з іншого — понад 9 млн приватних водіїв. Майже дивізія автоінспекторів знущається над 9 млн водіїв. Це треба зупинити», — переконаний автор законопроекту і справедливо додає: «Відповідальність за технічний стан машини має лежати виключно на водієві. Водій, і ніхто інший, знає свою машину краще, і він має забезпечити її технічну справність. А якщо, з техоглядом чи ні, машина несправна або вчинено ДТП, є вже діюча вимога щодо страхування цивільної відповідальності».
А тим часом
Держава думає над тим, як і з кого ще здерти кошти на різні потреби, адже вона олігархів не чіпає — на них, так думає українська влада, тримається світ. Отож МВС готує новий «подарунок» водіям. Міністр МВС України днями заявив, що водійське посвідчення матиме обмежений термін дії. «Нам необхідно вирішувати питання про терміни дії водійського посвідчення. За тими конвенціями, які підписала Україна з Євросоюзом.., кожне посвідчення водія, яке відповідає міжнародному зразку, повинно мати кінцевий термін своєї дії», — зазначив Могильов. Отож по закінченні 10-річного терміну, а саме такий строк пропонує Міністерство внутрішніх справ, водій повинен буде знову складати іспити й підтверджувати свої знання правил дорожнього руху та навички водіння за всіма… здирницько-поборницькими правилами.
Сергій КОРДИК
|